• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Kan kronofogden se jag fått tillbaka på skatten?

winmau

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
15 April 2024
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej .
Jag har lämnat in ansökan om skuldsanering... men den har inte gått igenom än men vet jag inte får ta ut mina skattepengar för dom ska gå till skulder. Min fråga är om kronofogden kan se jag fått tillbaka pengar från skatteverket om jag i stället för att sätta in dom på mitt konto sätter in dom på min dotters konto i stället.. är det någon som vet hur man gör för att komma undan kronkalle.. kan kronofogden bara se vad som kommer in på mitt konto så borde dom inte se om pengarna kommer till min dotters i stället.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 490
Mottagna reaktioner
6 957
Poäng
4 477
Du skjuter dig själv i foten när det upptäcks att du gjort tvärtemot vad du förväntats göra och riskerar att inte få skuldsanering.
 

Patron

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
417
Mottagna reaktioner
210
Poäng
407
Om du nu lämnat in en ansökan om skuldsanering så får du ju lägga ner det här tänket du har om du vill ha hjälp så gör det som förväntas av dig istället. Fråga dig själv om det är värt ett par tusen lappar för att riskera att du inte får en skuldsanering? Vad jag vet så kan dom se vad du fått i skatteåterbäring även fast du försöker gömma pengarna så helt poänglöst att göra så där.
 

123turgumma

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
25 Februari 2014
Meddelanden
171
Mottagna reaktioner
45
Poäng
157
Helt idiotiskt tänk om du nu vill ha hjälp. De kan se vad du förväntas få i återbäring och kommer då undra vart du gjort av de pengarna, kan vara en avgörande anledning till att neka om du är oärlig i dina handlingar.
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
KF kan inte se vad som föregår på ens bankkonton vad jag vet, tror itne det är lagligt. Är väl svaret på frågan men KF vet om lön och skatter på andra sätt och du kommer inte komma undan som andra säger här. Dumt att ens försöka.
 

Patron

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
417
Mottagna reaktioner
210
Poäng
407
Hela idén är idiotisk det går endast att få skatteåterbetalningen insatt på sitt eget konto.
 
Senast ändrad:

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 415
Mottagna reaktioner
12 850
Poäng
9 787
Ja kfm ser om du fått tillbaka på skatten
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 743
Mottagna reaktioner
1 742
Poäng
1 177
KF kan inte se vad som föregår på ens bankkonton vad jag vet, tror itne det är lagligt. Är väl svaret på frågan men KF vet om lön och skatter på andra sätt och du kommer inte komma undan som andra säger här. Dumt att ens försöka.
Det finns givetvis lagstöd för att begära in transaktioner som skett på konton.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 415
Mottagna reaktioner
12 850
Poäng
9 787
KF kan inte se vad som föregår på ens bankkonton vad jag vet, tror itne det är lagligt. Är väl svaret på frågan men KF vet om lön och skatter på andra sätt och du kommer inte komma undan som andra säger här. Dumt att ens försöka.
Man kan få se kontoutdrag och det är lagligt. Man begär in uppgifterna helt enkelt
Ub 4:15
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp